فرماندار مطرح كرد

مطالعه راه اندازی قطار شهری در همدان، همدان، كلانشهر نیست

مطالعه راه اندازی قطار شهری در همدان، همدان، كلانشهر نیست فست تریپ: فرماندار همدان اظهار داشت: اخیرا در بودجه سال ۹۸ ردیفی تحت عنوان قطار سبك شهری یا همان «تراموا» درنظر گرفته شده كه فعلاً در مرحله مطالعاتی است.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، حسین افشاری با حضور دفتر ایسنا، با اشاره به اینكه پشتیبانی از كالای ایرانی و رونق تولید جزو سرفصل های مهم اقتصاد مقاومتی است، اظهار نمود: اگر كالای ایرانی به خوبی حمایت نشود تولید هیچ گاه رونق نخواهد گرفت.
وی با اشاره به وجود كالای قاچاق در بازار، بیان كرد: بعضی از واحدهای تولیدی به سبب اینكه كالای قاچاق بازار را گرفته بود، بازار فروش نداشتند و تولیدكنندگان با مشكل فروش مواجه بودند.
افشاری با اشاره به اینكه رونق تولید دارای ۳ بُعد است، اشاره كرد: رونق تولید به ۳ بُعد حاكمیت، تولیدكننده و مصرف كننده برمی گردد به طوریكه حاكمیت می تواند با رفع موانع تولید، تولیدكننده با تولید محصول با كیفیت و مردم با خرید كالای ایرانی به رونق تولید كمك كنند.
همدانی ها كالای تولید داخل استان را بخرند
وی با تاكید بر اینكه باید همه كمك كنند تا تولید رونق داشته باشد، اضافه كرد: مردم با داشتن روحیه و عرق ملی كالاهای تولیدی استان را به سایر تولیدات اولویت قرار دهند.
فرماندار همدان با اشاره به اینكه حوزه گردشگری محور توسعه استان است، تصریح كرد: با عنایت به اینكه حوزه گردشگری محور توسعه استان است مشاغلی كه در رابطه با سفر هستند باید در شهرستان ایجاد شود به طوریكه اجلاس همدان ۲۰۱۸ فضای مناسبی به وجود آورده و رغبت سرمایه گذاری در همدان بیشتر شده است
چشم انداز ایجاد ۶۰۰۰ شغل در همدان
وی با اشاره به اینكه بر طبق هدف گذاری صورت گرفته در سند توسعه استان همدان امسال باید ۶۰۰۰ شغل در شهرستان همدان ایجاد شود، اضافه كرد: در صورتیكه مركز خدمات سفر به بهره برداری برسد می تواند هزار شغل ایجاد كند.
افشاری با اشاره به اینكه در كارگروه رفع موانع تولید در جز به جز موارد واحدهای تولیدی ورود پیدا می نماییم، اظهار نمود: باید از ظرفیت گردشگری برای ایجاد اشتغال استفاده نمائیم.

روستاییان تمایل به توسعه دام های سنتی دارند
وی در پاسخ به اینكه چرا شهرستان همدان در اشتغال روستایی طرح های كمی را معرفی كرده است؟ اظهار داشت: تمایل روستاییان شهرستان همدان بیشتر به سمت توسعه دام های سنتی بوده بدین سبب در دستورالعمل اشتغال روستایی به خرید دام سنتی تسهیلات داده نمی گردد كه خوشبختانه در نیمه اسفند مجوز پرداخت تسهیلات به این شاخه باز داده شد.
فرماندار با اشاره به اینكه شهرستان همدان بیشتر از ۱۰۰ هزار سكنه روستایی دارد، تصریح كرد: تعداد طرح های اشتغال روستایی شهرستان همدان كم بوده اما میزان تسهیلات اشتغال روستایی بالا بوده است.
ایشان سپس درباره مدیریت سیل در همدان و میزان خسارت های وارده سیل بیان كرد: برای هر بحران ۴ مرحله اصلی تعریف می شود كه مرحله پیش بینی و پیشگیری در وهله نخست است كه در استان همدان به خوبی انجام شد و اطلاع رسانی خوبی از طرف هواشناسی صورت گرفت و مردم و مسئولان در آمادگی كامل بودند و پیشگیری های لازم در زمینه بازگشایی مسیل های رودخانه ها و نقاطی كه پل ها قرار گرفته شده بود، در یك هفته منتهی به بارش انجام شد و افرادی كه بیشتر جلوی دوربین حضور داشتند نقش كمرنگ تری داشتند و نیروهای دهیاری ها، شوراها، بسیج، سپاه، هلال احمر و بخش مردمی به خوبی در این حوزه وارد شدند.

خسارت ۲۴۰ میلیاردی سیل در همدان
افشاری با اشاره به اینكه ۲۴۰ میلیارد تومان خسارت در شهرستان همدان برآورد شده است، اشاره كرد: خساراتی كه به زمین های كشاورزی، راه ها، منازل مسكونی، زیرساخت ها در شهر همدان وارد شده، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بوده كه از این میزان ۱۱۵ میلیارد مربوط به باغات، زمین های زراعی و تأسیسات آب و خاك مربوط به حوزه كشاورزی می شود، ۱۷ میلیارد تومان به حوزه راه ها و پل ها و الباقی به منازل خصوصاً روستایی خسارت وارد شده است.
فرماندار همدان تاكید كرد: ۹۰۰ منزل مسكونی در سطح شهر همدان گرفتار خسارت شده و نیاز به بازسازی دارند كه اغلب در روستاها هستند و ۱۲۰۰ منزل مسكونی باز نیاز به تعمیر دارند.
افشاری در ادامه سخنانش نظر خودرا درباره حضور بانوان بعنوان معاونان فرمانداران این گونه بیان كرد: هیچ تفاوتی بین توانایی های آقایان و بانوان وجود ندارد به طوریكه در بعضی از موارد بانوان در اجرای كارهای اداری منضبط تر و دقیق تر از آقایان ظاهر می شوند كه این مسأله به نوع گزینش افراد بستگی دارد.
در حال حاضر كلانشهر نیستیم
وی درباره كلانشهرشدن همدان باز اظهار داشت: در گذشته شرط كلانشهر شدن، داشتن جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر بود كه در آن زمان جمعیت همدان بالای این میزان بود و به صورتی عنوان كلانشهر به همدان اطلاق می شد اما بعدها كه جمعیت شهرها در سطح كشور به بالای ۵۰۰ هزار نفر رسید، شاخص كلانشهرشدن به حدود یك میلیون نفر رسید كه برای رقابت برای كلانشهر شدن باید جمعیت همدان را افزایش دهیم كه مقدم بر میزان جمعیت، طرح جامع شهری است كه این طرح در همدان در مرحله مطالعاتی است.
فرماندار همدان با اشاره به اینكه هم اكنون همدان، كلانشهر نیست، افزود: سوژه كلانشهر شدن طرحی سیاسی و اجتماعی نیست بلكه موضوعی فنی است و باید دید كه زیرساخت های شهر همدان توانایی این میزان جمعیت را دارد یا خیر؟ در مرحله بعد باید دید سازوكار روستاها این مسأله را تاكید خواهدنمود كه یك خط بین شهر و روستا كشیده شود؟ و در بخشی دیگر بعضی از روستاییان علاقه ای به الحاق شهر ندارند چونكه پرداختی های آنان به شهرداری ها و ساخت و سازها محدودتر خواهد شد و الان تیم كارشناسی قوی در حال بررسی جوانب كار هستند.

همدان، پروژه های نیمه كار متوقف زیادی ندارد
وی درباره پروژه های نیمه كاره سطح شهر باز اظهار داشت: در شهرستان همدان پروژه های نیمه كاره متوقف زیادی وجود ندارد؛ یكی از پروژه های عظیم راه آهن بود كه افزون بر هزار میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری شده بود كه فعلاً به دو مسیر تهران و مشهد مسافر دارد و كارهای جامانده ای همچون دوری فاصله ایستگاه تا سطح شهر هستند كه بر روی آنها كار می نماییم.
افشاری افزود: همین طور قسمتی از بیمارستان ها بودند كه به سرانجام می رسند و بیمارستان جایگزین اكباتان دارای پیشرفت فیزیكی ۶۵ درصدی است و اغلب اینگونه پروژه ها به سبب مسائل مالی به تعویق افتاده اند و اهتمام می نماییم پروژه هایی كه اغلب پیشرفت فیزیكی بالاتری داشته و جنبه مردمی تری دارند مانند زیرساخت های حمل و نقل، بهداشت و درمان و گردشگری را در اولویت قرار دهیم.
افتتاح پتروشیمی ابن سینا تا اختتام سال
افشاری درباره پروژه های پتروشیمی باز اظهار داشت: دو پروژه هگمتانه و ابن سینا دو پروژه مهم استان همدان هستند كه هر در دست دو بخش خصوصی بوده كه پروژه پتروشیمی ابن سینا تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی درباره مشكلات حمل و نقل همدان باز عنوان كرد: یكی از اشكالات بخش حمل و نقل عمومی به جز ناوگان اتوبوسرانی و تاكسی آن هم نه همه مسیرها، پوشش داده نشده و مشاوران از زمان های گذشته مشاوره هایی دادند به طوریكه برخی پیشنهاد مونوریل را داده بودند كه مناسب شهر همدان نبود، پیشنهاد دیگر مترو بود كه به سبب كم عرض بودن معابر، كمتر مورد توجه قرار گرفت و اخیرا در بودجه سال ۹۸ ردیفی تحت عنوان قطار شهری یا همان تراموا درنظر گرفته شده كه فعلاً در مرحله مطالعاتی است كه اگر به نتیجه برسد، در قانون بودجه پیش بینی تأمین اعتبار آن باز شده است كه متولی آن شهرداری و شورای شهر هستند كه در ۶ ماه اول سال ۹۸ مطالعات به سرانجام خواهد رسید.
همدان قنوات زیادی دارد
فرماندار همدان بااشاره به كنترل آب های قنوات عنوان كرد: این مسأله با همكاری آب و فاضلاب شهری، شهرداری و امورآب مرتفع خواهد شد چونكه قنوات زیادی با عنایت به شهر همدان وجود دارد كه اغلب آنها خشك بودند و در بعضی از ایام سال با بارش ها، پرآب می شوند و در بعضی از نقاط روی رودخانه ها پوشانده شده و یكی از دل مشغولی های ما این است كه اگر بارش های ۳۰ ساعته در ۱۰ ساعت صورت می گرفت، آب خروجی از كانال به سبب عدم گنجایش كانال ها، موجب تخریب ساختمان های بالادست رودخانه ها و قنوات ساخته شده می شد كه این بعنوان یكی از چالش های مدیریت بحران مطرح گردیده است.
ایشان سپس با اشاره به پیاده راه های بوعلی و اكباتان اظهار نمود: اصرار زیادی برای ساخت پیاده راه بوعلی و اكباتان داشتیم و الان با رضایتمندی مردم در این مسیرها مواجه هستیم و پس از گذشت ۱۷ سال از تصویب پیاده راه كردن این مسیر، فرمانداری مسئولیت این امر را پذیرفت چونكه معتقد بودیم اگر همدان مركز گردشگری می باشد باید مسیری داشته باشد تا توریست با خیال راحت فارغ از تصادف و بوق ماشین بتواند قدم بزند و بگفته مشاور طرح، آرامگاه بعنوان نماد همدان پس از اسلام و هگمتانه نماد همدان پیش از اسلام را به هم وصل نماییم تا توریست در این راه تردد كند كه شهرداری مجری این طرح است.
حجم بالای ساخت و ساز غیرقانونی در باغات همدان
افشاری درباره حفظ باغات باز اظهار داشت: هم بوسیله كنترل مصوبات شهر و هم كمیسیون ماده ۱۰۰ روی تخریب باغات انسجام جدی را اجرا كردیم و مواردی كه حكم تخریب می گیرند را پیگیر هستیم اما حجم تصرف غیرقانونی در سطح شهر همدان بالا است و اینكه مراجع قضائی چگونه می توانند تك تك این شكایات را رسیدگی كنند، زمانبر است و اما حالا باید دست به دست بدهیم و نگذاریم از این بیشتر توسعه پیدا كند.
وی درباره رسیدگی به ورودی های شهر همدان اظهار نمود: هر سه ورودی شهر همدان برای رفع ایرادات و اشكالات در دستور كار است و باید به تدریج وارد شد.
همدانی ها عوارض نمی دهند
فرماندار همدان درباره عوارض شهرداری ها باز اظهار داشت: مردم تقریباً عوارض شهرداری ها را نمی پردازند و پرداخت عوارض منوط به خرید و فروش مساكن است و الان كه بازار مسكن در حالت ركود است، شهرداری ها درآمد پایینی دارند و در واقع می توان گفت در كل كشور درآمدهای پایدار شهرداری ها ضعیف است.
وی با اشاره به كنارگذر غربی شهر همدان، تصریح كرد: كنارگذر غربی در ادامه آزادراه غربی همدان كه خودروهای عبوری برای رفتن به شهرهای غربی وارد شهر نشوند، در نظر گرفته شده و سرفصل اعتباری دارد و زیرسازی های لازم انجام شده و جزو تعهدات امسال وزارت راه و شهرسازی است كه باید تكمیل شود.
بخش مهمی از تولید علم كشور مرهون جهاددانشگاهی است
افشاری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینكه كشور در عرصه تولید علم از سند چشم انداز بسیار جلوتر است، اظهار داشت: سند چشم انداز جمهوری اسلامی كه در سال ۸۴ بعنوان سند رسمی ابلاغ گردید بنا بود در سال ۱۴۰۴ ما را به رتبه اول اقتصادی، علمی در آسیای جنوب غربی برساند اما حالا شاهد آن هستیم كه در تولید علم از اهداف تعیین شده چند سالی جلوتر هستیم به طوریكه نهادهای علمی جهان اعلام می كنند ایران از لحاظ شتاب علمی رتبه اول جهان و در تولید علم رتبه ۱۶ را دارد كه بخش مهمی از آن مرهون نیروهای علمی كشور و جهاد دانشگاهی است.
برتری ایسنا نسبت به سایر خبرگزاری ها
فرماندار همدان با اشاره به اینكه ایسنا واقع نمایی زیادی دارد، عنوان كرد: اقدام خوب جهاددانشگاهی ایجاد خبرگزاری دانشجویان ایران است و باید این مجموعه را نسبت به سایر خبرگزاری ها برتر دانست چونكه اولین مجموعه خبری كه در زمان حضور بنده همگام و همراه فرمانداری است، ایسنا بوده است.
وی به نقش دانشجویان در سطح استان اشاره و بیان كرد: دانشجویان كشور نبض اجتماع هستند كه اگر درست كار كنند نشان داده است كه مجموعه جامعه كارش درست است و اگر ناهمگون باشد، نگرانی ها و مشكلات عدیده ای به دنبال دارد.
افشاری با اشاره به صداقت قشر دانشجویان در همه زمینه ها عنوان كرد: دانشجویان به لحاظ جوان بودن هنوز رنگ و لعاب منفعت را كسب نكرده اند، همین طور دغدغه اول دانشجویان آرمان گرایی است و می توانند ایده های مطلوب خودرا با دست باز تری عرضه كنند.
وی اقتدار و نمایش ایسنا در میان خبرگزاری های دیگر را بالا دانست و اظهار نمود: فعالیت خودجوش دانشجویان در ایسنا سبب شده تا میزان همراهی و همكاری در میان این قشر افزایش یافته و ایسنا به یكی از بخش های مهم و بدنه ای مستحكم و علمی در جهاددانشگاهی محسوب شود.




1398/01/28
14:16:20
5.0 / 5
35
تگهای خبر: اتوبوس , تاكسی , تردد , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است